07 desember 2006

Mannen i månen

Det var sent på kvelden, og jeg syntes det banket forsiktig på ruten.

Jeg løftet blikket og fikk øye på månen. Stor og gul og rund viste den seg for meg, gjennom grenene på det gamle treet.

- Hysj! Hva var det? Jeg syntes så tydelig det var noen som sa noe der ute, ganske lavt.

Jeg åpnet vinduet og lente meg ut for å kunne høre bedre. Men alt jeg hørte var noen som mumlet i mørket. Så ble månen borte bak en sky.

Nei, han er nok ikke til å stole på, mannen i månen.

(Jeg har et gammelt tre rett utenfor vinduet mitt, og i det treet skjer det noen ganger merkelige ting etter mørkets frembrudd.)

6 kommentarer:

Pia sa...

Hehe.. så fin måne du har da. Tok du bildet i går kveld?

Jeg tok bilde av månen med mobilkameraet mitt i går kveld da jeg var på vei hjem fra byen. Bildet ble dessverre ikke like fint som i virkeligheten, men jeg har nå lagt det ut på bloggen min siden det var det som var planen da jeg tok det ;-)

Jorid sa...

Så morsomt at du også har månebilde! Jeg tok mitt for ca. tre kvelder siden. Men jeg sto lenge og så på månen i går kveld før jeg gikk og la meg. Syntes jeg så en varulv også. Eller kanskje det bare var noe jeg innbilte meg... :-)

Katrine K sa...

Det er et nydelig bilde, er det fra vinduet ditt?

Jorid sa...

Ja, det er fra vinduet mitt. Selv om treet nesten "stenger meg inne" om sommeren med alle bladene sine, er det fint å ha det her. Det er plass for mange tanker i det treet...

Pocahontas sa...

UNDERBART!
Jag har tre hängbjörkar utenfor sovrumsvinduet mitt - även i det händer det saker ibland....
Mystiskt:)

Månen og speciell fullmånen (i tisdags var den max) den har jeg utenfor vindu i rummet jeg jobber med datorn i. Jeg sitter og skriver og titter ut og ser den og månen ser meg...

Jorid sa...

Inkan: Så fint at du også har trær der det hender mystiske saker :-)