09 januar 2007

Et lite mirakel. Og en stor takk

Tornerose sov i hundre år. Min orkidé klarte seg med ett. Da den blomstret av for et år siden, hadde jeg tenkt å kaste den. Men så kom jeg aldri så langt. Til slutt la jeg ikke merke til den der den sto. Oppå den gamle kommoden, under bildet «Kvinne om kvelden» av Wenche Øyen. Men så plutselig en dag fikk jeg se at det var knopper på den, og nå står den her i full blomst.

Jeg tar det som et tegn. Et tegn på at den som venter på noe godt, ikke venter forgjeves. Og så bruker jeg det som en anledning til å sende en hilsen og takk til dere, kjære bloggevenner. Jeg er veldig glad i dere! Og en hilsen til dere som smugleser også ;-)

(Og til slutt en liten klapp på skulderen til meg selv for at jeg fortsatt blogger, etter snart tre måneder. Det hadde jeg vel kanskje ikke trodd...)

12 kommentarer:

Katrine K sa...

Hyggelig sagt, Jorid. Fikk ikke lagt inne melding i går, men nå går det forhåpentligvis.
Så vakker orkideen din er! Det er virkelig et naturens under...
-Og jeg er glad for at du fortsatt blogger, setter veldig pris på at jeg har truffet deg gjennom bloggen! Jeg hadde heller aldri trodd på forhånd at det skulle bli så morsomt med blogg, og tenk at jeg har fått nye venner her også!!

Julie K sa...

Ja er det ikke fantastisk, et lite under i hverdagen. Man ser at også ting som nesten er døde, kan våkne til liv igjen. Jeg blir å tenke : kan den, så kan jeg også : )
Er veldig glad for at du blogger. Syns det er godt å være innom deg, så håper du fortsetter i lang tid fremover : )

Jorid sa...

Katrine: Jeg hadde aldri trodd at jeg kunne få nye, "ordentlige" venner gjennom bloggen. Jeg tok feil! Glad for å ha truffet deg også - sees på lørdag :-)

Julie: Takk for fine ord! Din blogg var en av de første jeg oppdaget; alle de fine bildene dine :-)

Pia sa...

Så fin orkidé, den er definitivt et bevis på at den som venter på noe godt... osv. :-)

Takk for at du fortsatt blogger! Jeg håper du kommer til å fortsette med det en god stund til. Jeg koser meg med å lese både din og andres blogger, det har etterhvert blitt en del som jeg er innom jevnlig.

Må dog tilstå at jeg har litt dårlig samvittighet for innholdet på min egen... men, nytt år = nye muligheter til å komme sterkere tilbake :-)

Katrine K sa...

Ja, ser fram til lørdage og vårt knappestøper-bok-møte!

Jorid sa...

Pia: Jeg kommer til å holde på så lenge jeg syns det er gøy, og så lenge jeg finner på noe å skrive om. Så får vi se hvor lenge det varer.
Vi får knerte en flaske rødvin og tenke ut noen bra saker å blogge om :-)

Katrine: Jeg også! Nå skal det bli fart i sakene :-)

Zava sa...

Hei! Første besøket mitt på bloggen din, liker den veldig godt! Morsomt det du skriver om orkideen, akkurat det samme skjedde med meg nå i november faktisk. Av ren latskap så har det stått en stakkar i kjøkkenvinduet, som plutselig fant det for godt å blomstre.

Jorid sa...

Zava: Takk skal du ha, det var hyggelig å høre - og veldig koselig med besøk! Orkideen min hilser masse til orkideen din :-)

jdawg sa...

tack själv jorid. vi är glada att du är kvar här :-)

Jill sa...

Så hyggelig sagt, Jorid. Jeg også er superglad du fortsatt blogger, det må du ikke slutte med (med det første i alle fall). Det kommer så masse fint her og jeg gleder meg til hver gang jeg har tid til å stikke innom min bloggevenner, for å se hva du og dere andre har funnet på nå :-)

londongirl sa...

Jag är så glad att jag hittade din blogg....eller att du hittade min. Hur det nu än var så är det så trevligt att få titta in här och läsa. Hoppas du fortsätter!

Jorid sa...

Johnny: Jeg er glad for at jeg hittade deg. Og for at du også är kvar här :-)

Jill: Tusen takk, det er veldig hyggelig å høre! Ja, det har nesten blitt en ny tidsregning: før og etter at jeg begynte å blogge :-) Får litt abstinens hvis jeg ikke får sjekket hva folk har funnet på rundt omkring...

Londongirl: Jeg er veldig glad for at vi hittade hverandre :-)