02 januar 2007

Fem ting du kanskje ikke visste om meg

Jeg fikk en utfordring fra Jill om å fortelle fem ting om meg selv som dere kanskje ikke visste. Ett av punktene er imidlertid en løgn; gjett hvilket...

1. Jeg har 31 katter i stua. Og noen på kjøkkenet også.

2. Jeg har vært på Grønland og forsøkt å lære meg det grønlandske språket.

3. Jeg har studert latvisk språk og litteratur ved Universitetet i Oslo.

4. Jeg har autografen til Jane Fonda.

5. Jeg samler på sukker.

Jeg sender utfordringen videre til Johnny, Swedette og Pia.

9 kommentarer:

Jill sa...

Godt nyttår og vel overstått Roma-tur. Håper både nyttårsaften og turen var bra!

Hmm - jeg tipper på Grønland og språket som bløff. Men jeg er helt åpen for at det kan være fullstendig feil, for du er jo en racer på språk :-)

Julie K sa...

Hei. Jeg tror ikke du samler på sukker : )

Plask sa...

Jeg aner ikke, men det kan jo hende at du ikke har autografen til Jane Fonda?

Håper Romaturen var finfin!

:-) Plask

Katrine K sa...

Hei og velkommen tilbake, håper du hadde en fin tur til Roma!
Vel, dette var vanskelig!
Først tenkte jeg at du ikke hadde studert latvisk, men jeg vet jo at du har vært i Latvia, så det kan jo hende. Så tenkte jeg på det med kattene, men det er kanskje porselens-katter? Allikevel, så mange??
Du har jo autografen til Egner, så hvorfor ikke Jane Fonda...
Nei, jeg får tippe sukkeret, kanskje.

Pia sa...

Hmm... jeg tror ikke du har autografen til Jane Fonda?

Pocahontas sa...

31 katter? Å nei - det har du ikke. Jeg tror du er kattens ven...:)

jdawg sa...

Hmmm, 31 katter...det känns inte helt sant. Sockret tror jag du smyger med dig när du är och fikar :-)

Jorid sa...

Jeg har 31 katter i forskjellige størrelser (heldigvis er de fleste av dem små) og fasonger i stua, ikke levende riktig nok. Jeg samler ikke på katter, men når jeg er ute og reiser, hender det at en katt gjemmer seg i kofferten min og blir med hjem.

Da jeg studerte var jeg heldig og fikk stipend for å reise på sommerkurs på Grønland. Jeg må innrømme at jeg ikke lærte så veldig mye grønlandsk, men det var en fantastisk opplevelse å være der, og vi var en fin liten gjeng med studenter fra alle de nordiske landene.

Autografen til Jane Fonda har jeg bevist at jeg har, og ganske så tilfeldig har jeg kommet til å samle på sukker...

Men jeg har altså aldri studert latvisk. De ca. 40 ordene jeg kan, har jeg lært meg på egen hånd...

Johnny: Er du synsk? Hvordan kunne du ellers vite det med sukkeret :-)

jdawg sa...

Min mormor hade samma vana. Det roliga var att hon var diabetiker, och sålunda ingen konsument av rang. Men det var något hon haed med sig sedan det var fattigt rtor jag. Att inte låta något förfaras. Men alt annat än snål.