31 januar 2007

Pausebilde

Jeg har latt meg inspirere av Jill og hennes bruk av pausebilder. For å fortelle at jeg skal på kurs i Fredrikstad i tre hele dager til ende. Når jeg kommer tilbake, håper jeg å ha lært hvordan jeg skal skrive de mest fantastiske portrettintervjuer... I mellomtiden serverer jeg et av mine yndlingsdikt. Det har tittelen "Det er langt mellom venner" og er skrevet av Kolbein Falkeid:

Det er langt mellom venner.
Mellom venner står mange bekjentskaper
og mye snakk.
Venner ligger som små lysende stuer
langt borte i fjellmørket.
Du kan ikke ta feil av dem.

I mangel av et bilde med lysende stuer i fjellmørke, velger jeg å la de opplyste vinduene i naboblokka gjøre jobben. Så får det bli en litt urban vri på diktet.

12 kommentarer:

swedette sa...

Jag stod i mörkret,
Februari månad på Nord Irland
vinden blåste genom märgen
långt bort
ljus, i stugor
där samvaro rådde
vindtårade ögon
såg dom flämta till
blinkade bort dom
gick ensam hem
till kylan

mike hansen sa...

hey norrkvinda
jeg godt lide at lege med billeder er det okey jeg nupper nogle af dine i ny og næ
http://artfromtheheartofearthstear.blogspot.com/
med venlig hilsen mike

Vanja sa...

Men vad lustigt! Precis just IDAG fick jag för mig att lägga in en sådan PAUSBILD. Men jag döpte den till nåt annat istället. Fin bild (din alltså! Min är lite...hm) :)

jdawg sa...

jag njuter av pausen och bilden!

Plask sa...

Åh, jeg vet hvor du bor! Ho ho! Jeg har en venn som bor ved siden av deg, jeg skriver bittelitt om ham i andre avsnitt her: http://deterfintmedregn.blogspot.com/2006/11/plask-skriver-fr-hun-tenker.html
Du skjønner nok hvor jeg mener når jeg sier at jeg vil ta bilde fra åttende etasje ;-)
Hi hi, dette er gøy!

Veldig fint pausebilde, og håper du får masse ut av Fredrikstadskurset ditt.

:-) Plask

Fredo sa...

Feel my heat,
takin' you higher,
burn with me
heaven's on fire.

-- KISS --

: )

Pia sa...

Så flotte farger du har på himmelen i nabolaget dit da :-)

Håper du har det bra i Fredrikstad? Kanskje du egentlig er på bloggeavvennings-kurs og ikke portrettintervju-kurs? ;-)

Katrine K sa...

Ha en fin Fredrikstadtur! Likte bildet og diktet!

Anonym sa...

Å det diktet liker jeg også så godt. Har hatt det på noen kort jeg har sendt til mine nærmeste venner.
Ha et flott kurs : ) Julie K / Heidi ( må kommentere som annonym idag)

Jorid sa...

Swedette: Så vakre ord, min venn
:-)

Mike Hansen: Jeg vet ikke helt hva nuppe betyr, men det går sikkert bra :-)

Vanja: Kanskje det var tankeoverføring. Eller norsk-svensk samarbeid i praksis :-)

Johnny: Det kommer snart en ny pause!

Plask: Du er en god detektiv, du Plask! Jeg skjønner godt hva du mener. For jeg er nemlig misunnelig! På de som bor i høyblokkene - og har takterrasse! Selv bor jeg i "langblokka" og må se opp til de høye naboene. Det har vært snakk om at vi også skal få takterrasse, men jeg tror det nå ikke før jeg får se det... Men det er fint her likevel :-)

Fredo: Jeg hadde nesten glemt gode, gamle Kiss! Men nå kommer jeg aldri til å glemme dem igjen
:-)

Pia: Ja, det gjelder å bo i riktig bydel, skjønner du :-) Og kurset fungerte nesten som et bloggeavvenningskurs, he-he, for det var jo så mye annet å tenke på. Og jeg ble portrettintervjuet for første (og siste?) gang i mitt liv. Ja, det var bare en øvelse, altså...

Katrine: Takk. Hadde et intenst, men bra opphold i Fredrikstad. Og den dialekten er så fin, syns jeg :-)

Julie: Kolbein Falkeid er en veldig fin dikter, og dette er et av de aller beste diktene, synes jeg. Han får sagt så mye med få ord.

Plask sa...

Hi hi, så jeg hadde rett, så gøy!

Jeg vokste opp like i nærheten av deg, og gikk i barnehagen nedenfor deg, der går forresten Skrotten nå. Så jeg er temmelig lommekjent :-)

Jeg liker også veldig godt det diktet du siterte, gir meg gode bilder i hodet. Litt rare og. Bilder av venner som står med et visst mellomrom og hoier. "Hælå, Plask!" hoier de. Og vinker.

:-) Plask

Jorid sa...

Så morsomt at du er lommekjent her i byens koseligste strøk! Kanskje jeg har kikket ut av vinduet og sett deg gå forbi, uten at jeg visste at det var deg :-)
Ha-ha, jeg ser for meg vennene dine som står der og hoier, det er et fint syn!