18 august 2007

Eiendomskatten

Noen velger å gi katten i rettskrivningsreglene, tidvis til stor glede for en "språknerd" som meg. I Aftenpostens valgtest lyder den syvende påstanden man skal si seg enig eller uenig i som følger: Eiendomskatten bør gjeninnføres i Oslo.

Jeg lurer litt på hva slags oppgaver en eiendomskatt har. Skal den for eksempel sitte pent utenfor leiligheten min og passe på den mens jeg er på jobb? Eller driver den kan hende egen business med kjøp og salg av eiendommer...?

6 kommentarer:

JULIE K sa...

Ha ha ha ja det kan lure på ja, eiendomskatt. Tror jeg har noen sånne faktisk for de tror at de eier hele eiendommen her iallefall : )

Katrine K sa...

Fnis, jeg tror de fleste katter er eiendomskatter. De er ekstremt opptatt av sine eiendommer, de markerer tilogmed grensene med en slags lukt-tiss så evt inntrengere skal forstå hvem som har råderett over eiendommen. Dessuten holder de hele tiden vakt, man kan ofte se dem sitte på gjerdet eller i vinduet med store øyne for å passe på sin private eiendom. De sloss om de må.

leselama sa...

Eiendomskatten bør gjeninnføres. Selvfølgelig! En katt på hver eiendom. DET går vi til valg på. ;-)

Jill sa...

En katt på hver eiendom og katten som eier av den - helt klart, det er slik det er med eiendomskatten.

Spectatia sa...

Lurer på når det sist var pålagt ved lov å ha eiendomskatt. Ettersom den skal gjeninføres, mener jeg...

Jorid sa...

Alle: Da ser det ut til å være flertall for gjeninnføring av eiendomskatten :-)