15 august 2007

"Street Art" på utstilling

Jeg er en hund etter fotoutstillinger, og har ikke tenkt å gå glipp av Aftenposten-fotograf Rolf M. Aagaards utstilling på Stenersenmuseet i Oslo. Han har trålet strøk og gater i norske og utenlandske byer for å finne eksempler på Street Art. Utstillingen vises fra 16. august til 16. september - for den som er i nærheten og har anledning til å stikke innom.

Selv har jeg "spesialisert" meg på Street Art med kattemotiv, men foreløpig kan jeg bare skilte med to bilder, ett fra Italia og ett fra Frankrike. Kanskje finner jeg flere motiver etter hvert...

7 kommentarer:

Spectatia sa...

Åh, jeg rådigger Street Art! :-)) Fantastisk ide å samle på en spesiell type motiv, som katter i ditt tilfelle.

Har du sett denne, blogg og bok om Street Art i Stockholm:
http://www.streetartstockholm.se/

Plask sa...

Ta en titt på Ithil, hun samler på street-art med kyllinger.

http://www.blogger.com/profile/07180583223497060548

Veldig søt, den nederste katten :-)

Plask!

Katrine K sa...

Den nederste katten vekker morsinstinktet i meg...

JULIE K sa...

Flotte bilder. Artig fotoideer : )

leselama sa...

Katter er fine dyr da! Både i og utenfor kunsten. Egentlig passer jo katter spesielt godt som gatekunst i og med at de liksom "eier" gata. I alle fall kan det synes slik, der de spankulerer selvsikkert og med eiermine bortover hvilken gate som helst. ;-)

Pia sa...

Jeg ble lurt med på åpningen av denne utstillingen, og må si at den helt klart er verdt å få med seg. Jeg skal gå og se den en gang til og titte i fred og ro, det ble litt vel mye folk på selve åpningen.

Jeg har forresten et bilde av en gris som jeg tror er på samme vegg som den øverste katten din :-)

Jorid sa...

Spectatia: Takk for tips, det var en bra blogg å oppdage :-)

Plask: Og takk for tips til deg også. Kyllinger er søte, de også! Og visst er den veldig sjarmerende, den nederste katten :-)

Katrine: Ja, det er noe hjelpeløst over den katten og man får lyst til å ta vare på den :-)

Julie: Takk - og det er morsomt å jakte på fotomotiver :-)

Leselama: Ha-ha, ja det har du helt rett i, har møtt en del sånne eksemplarer av arten, de brisker seg skikkelig :-)

Pia: Sånne åpninger er ofte temmelig masete, så det lønner seg nok å vente en dag eller to - og gå i fred og ro. Og jeg mener å huske den Roma-grisen :-)