17 oktober 2007

Bloggen har bursdag!

Det har blitt mye jobbing og lite blogging i det siste, men jeg tenkte jeg likevel måtte benytte anledningen til å feire at bloggen er ett år i dag!

Først tenkte jeg på å lage madeleine-kaker og late som om jeg kan min Proust, men så kom Bjørn Skogmo meg til unnsetning. Han har skrevet høstens korteste – og kanskje også morsomste – roman: «Som porselen kanskje».

Dette er en roman om en roman, en roman jeg-fortelleren har store planer for. Han vil intet mindre enn å komme med på Bokbadet og bli intervjuet av Anne Grosvold. Så spørs det hvordan det går til slutt.

Forfatteren i denne romanen har funnet sin favorittkake: «Høy gulrotkake» fra Deli de Luca. Han beskriver den slik:

«Det er en fryd å spise kaken, som foruten gulrotmassen inneholder bløte nøttebiter og annet godt, og er inndelt i ikke mindre enn fire etasjer atskilt med nøttekrem. På toppen er det et ekstra tykt lag av den rike kremen, og for meg er det naturlig å legge stykket på asjetten og spise det nedenfra. Det tykkeste kremlaget kommer da til slutt og til sin fulle rett. Å spise mer enn ett stykke er ikke vanlig og kan ikke anbefales, da blir en lett overmett.»

Det siste kan jeg herved bekrefte...

6 kommentarer:

Spectatia sa...

Åh, grattis på födelsedan, da du! :-)

Hobbyfilosofen sa...

Gratulerer med bloggebursdag! Hadde ikke denne bloggen blitt født hadde ikke mine blogger heller blitt født....

Plask sa...

Mmmmmm! Den kaken så god ut..
Og gratulerer så mye med dagen, litt over en time på etterskudd :-)

Jorid sa...

Spectatia: Takk, takk :-)

Hobbyfilosofen: Takk! Jeg syns du skal ta deg et stykke kake, du også :-)

Plask: Takk :-) Den kaken er riktig så god...

Lothiane sa...

Jammen.. jeg skrev da gratulasjonsmelding på denne posten!? Og så er den ikke her..? *snufs*

Kan jeg ha gjort en feil.. eller bare trodd jeg skrev? Uansett mente jeg i hvert fall å gratulere deg så masse! Og kaka ser kjempegod ut. :)

Hilsen forvirrede meg :)

Jorid sa...

Lothiane: Så rart det var! Men uansett var det hyggelig å få en gratulasjon på etterskudd :-)