25 mai 2008

Utfordring

Jeg har fått en hyggelig liten utfordring fra Katrine. Den går som følger: Plukk opp nærmeste bok. Slå opp på side 123. Finn fram til den femte setningen og skriv ned de tre neste setningene.

Min høyre arm strekker seg mot nærmeste bokhylle. Den er så full at det allerede er mange stabler oppå hyllen. Øverst i en av stablene ligger Torgrim Eggens Hermanas. Målet er at jeg skal rekke å lese den før jeg reiser til Cuba i juni.

Jeg slår opp på side 123, og de aktuelle setningene er som følger:

"- Pappa sier at hun sang like bra som Billie Holiday. Sangen het My Funny Valentine. Jeg trengte ikke å forstå teksten for å innse at dette var noe av det vakreste jeg hadde hørt."

Noen som har lest Hermanas, forresten?

6 kommentarer:

Katrine K sa...

Jeg tenkte nok du ville like denne utfordringen...Har ikke lest denne boka, men får legge den i min "Må lese"-bunke. Skal du til Cuba, det var vel noe, det! God tur!

Jorid sa...

Katrine: Ja, det skal bli spennende å besøke Castro-land. Og den største utfordringen er jo selvfølgelig hvilke bøker jeg skal ha med meg...

Spectatia sa...

Har ikke lest Hermanas, men har derimot lest Manhattan, som jeg likte veldig godt.

leselama sa...

Javisst, har jeg lest "Hermanas" av Torgrim Eggen. Jeg likte den veldig godt faktisk. Ikke av de mest ukompliserte bøkene, men man får Cuba veldig under huden.

Torgrim Eggen er en fascinerende forfatter. Han stryker ikke akkurat leserene sine medhårs, men litt motstand kan gjerne litteraturen yte, synes jeg.

Å lese "Hermanas" før en Cuba-tur tror jeg er en meget god idé!

Hobbyfilosofen sa...

Merkelig. I to blogger jeg leser dukker samme boken opp nesten samtidig. Her hos deg Jorid og her (Aroundbooks). Hm, man blir nysgjerrig av sånt.

Jorid sa...

Spectatia: Skal lese Manhattan før jeg reiser til NY neste gang. Når det nå måtte bli...

Leselama: Noen ganger kan man jo ha godt av litt motstand, ja. Er spent på Hermanas-boken :-)

Hobbyfilosofen: Livet er fullt av tilfeldigheter, vet du.