25 mars 2009

Bokbybok

Jeg er i Tvedestrand i kveld, i bokbyen. Det var kveldsåpent i Nynorsk antikvariat - et fantastisk sted med to etasjer fulle av bøker og med et interiør som innbyr til å bli værende. Lenge.

Akkurat i kveld var det halv pris på alle skjønnlitterære bøker, og jeg kom ut av det nynorske antikvariatet med en engelsk bok. En søt liten utgave av Janet Frames The Lagoon and other stories. Janet Frame er nok mest kjent for den selvbiografiske boken An Angel at my Table, som også er filmatisert.

Om The Lagoon and other stories står det å lese på omslaget: “At the time of its first publication Janet Frame was in a mental hospital and when the book went to win the Hubert Church Award, it was decided that she should be spared a threatened leucotomy operation.”

3 kommentarer:

Lille søster sa...

Den boka må jeg lese! En engel ved mitt bord er en av mine favoritter.

Høres fint ut med kveldsåpent antikvariat!

Arne-Ivar sa...

Og det var eg som selde deg boka. Velkommen igjen snart. Beste helsing Arne-Ivar Kjerland

Jorid sa...

Lille søster: Ja, engelen er en av mine favoritter også. Derfor jeg kjøpte denne :-)

Arne-Ivar: I'll be back :-)