24 januar 2010

Skriveplassen

Jeg ble inspirert av Geir Isaxen, som viser fram skriveplassen til sin her, og Heidi som følger opp her.

I og med at jeg bor trangt (men til gjengjeld i Oslos koseligste bydel), må sengen og skrivebordet pent finne seg i å dele rom.

Både bordet og stolene er kjøpt i bruktbutikker. Bordet var så bredt at den snille mannen og damen som kom og leverte det måtte hekte av døren for å få det inn i rommet.

Skrinet til høyre har tilhørt min oldemor og har en snirklete A for Anna gravert i lokket. (En av de tingene jeg ville forsøkt å redde hvis det begynte å brenne). "Arkiveringsinnretningen" til venstre har jeg rett og slett nasket med meg fra en tidligere arbeidsplass (ja, den var utrangert altså...).

Bildet over skrivebordet er det Katrine Kalleklev som har laget (besøk bloggen hennes her).

Noen flere som vil vise fram skriveplassen sin?

7 kommentarer:

Geir Isaxen sa...

Koselig! Feminint.

Jorid sa...

Geir: He-he, nei det er nok ikke til å komme fra at det er en viss femifaktor ute og går :-)

Anonym sa...

Så fint du hadde det! Jeg er misunnelig for bordet, det var stilig!

Heidi sa...

(Det var meg som var anonym over her.)

Jorid sa...

Heidi: Ja, det bordet bare "snakket" til meg, etter at jeg hadde lett lenge uten å finne det rette :-)

Lille søster sa...

Så nydelig! Slik skulle jeg ha likt å hatt det - kanskje med litt større skrivebord, men egentlig er det akkurat et slikt bord jeg gjerne skulle ha hatt!

Jorid sa...

Lille søster: Så hyggelig at du syns det! Opprinnelig hadde jeg sett for meg et sånt stort, gammeldags skatoll med små skuffer og hemmelige rom, men med begrenset plass ble dette den beste løsningen. Og jeg blir bare mer og mer glad i bordet for hver dag som går :-)