26 april 2010

Nostalgi

Oslobilder.no er en gullgruve for alle som er interessert i hovedstadens historie. Her er det fotografier fra Oslo byarkivs og Oslo Museums samlinger med historiske bilder. Nettstedet skal etter hvert utvides til også å omfatte flere arkiv og samlinger av bilder med relevans til Oslo.

I denne fantastiske basen fant jeg også et fotografi fra min egen gate, fra en tid lenge før funkisblokka mi kom inn i bildet.

Riktig et bilde å drømme seg bort i, og jeg har ingen problemer med å se meg selv rusle her en sommerlig søndags ettermiddag. Kanskje har jeg fått meg en ny hatt jeg gjerne vil vise meg fram i, og mon tro om ikke hjertet mitt banker for en stram kar som er i tjeneste i den staselige villaen til Westye Egeberg. I kåpelommen ligger kastanjen fra Vår Frelsers Gravlund som jeg er overbevist om skal bringe meg lykke på ferden.

Jo, det var tider…

2 kommentarer:

Heidi sa...

Å, mange bilder av menn i dress og hatt. Jeg skulle vært født noen tiår tidligere.

Jorid sa...

Heidi: Jeg også... :-)