31 oktober 2010

Min nye leselampe

Ettersom jeg ikke har mer enn 53 kvadratmeter til disposisjon, har jeg ganske strenge regler for hva som får lov til å komme inn i leiligheten. (Det sier seg vel selv at bøker er unntatt fra denne regelen….)

Jeg måtte imidlertid justere litt på disse reglene da jeg fikk øye på denne gamle lampedamen på Fretex. Den var så sjarmerende at den fikk lov til å bli med hjem. Noen skrammer har damen her og der, men hvem av oss er vel perfekte? I sin storhetstid hadde nok lampen en skjerm, så neste prosjekt får bli å finne en fin gammel lampeskjerm…

10 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Den var jo søt da... Selv er jeg ikke noe "loppis"menneske. Ja, ja, jeg har kjøpt senger og div som jeg har malt og har på hytta....

Mettemor sa...

Åh, nydelig!

Jorid sa...

Fru Tunheim: Så da er du likevel LITT loppismenneske ;-) Selv har jeg for det meste sluttet å gå på loppis, men nostalgikeren i meg gir seg ikke så lett!

Mettemor: Ja, ikke sant?

Sesselja sa...

Å, så kul! Jeg digger alternative lamper. Selv har vi ei lampe formet som en beduin på kamel under en palme og ei annen formet som en elefant hvor av-og-på knappen er snabelen. :D Tacky, men veldig morsomt.

Heidi sa...

Oi, så fin!

Jorid sa...

Sesselja: De lampene hørtes utrolig kule ut!

Anita: Ja, jeg har allerede rukket å bli veldig glad i den :-)

Spectatia sa...

Me like! :-)

Jorid sa...

Spectatia: Ja, jeg tenkte nok at dette var noe du muligens kunne like :-)

Sesselja sa...

Jorid: Kamel-lampa kan du se i bakgrunnen på bildet her: http://friogfreidig.blogspot.com/2010/11/mor-og-datter.html :)

Jorid sa...

Nydelig - både dere og lampa :-)