08 mai 2011

Slow blog

Det har vært stille på bloggen lenge nå. Så lenge at det nesten har blitt behagelig ikke å blogge… Jeg er imidlertid i ferd med å komme tilbake. Eller rettere sagt: Jeg dukker opp et annet sted.

Mye av grunnen at jeg ikke har blogget i det siste, er at jeg har byttet jobb. Jeg var så heldig å bli tilbudt et vikariat som redaktør for oversatt skjønnlitteratur i Cappelen Damm. Her begynte jeg 1. mars, og jobben har tatt mesteparten av tiden min fram til nå. Nå leser jeg først og fremst med én tanke i hodet: Er dette noe vi bør oversette, kan dette bli den neste store oversatte bestselgeren? Etter hvert håper jeg imidlertid det blir mer tid til å lese andre ting også.

I disse dager har Cappelen Damm lansert sin egen blogg, Forlagsliv, og her blogger også flere av forlagets ansatte. Jeg har også min egen blogg her, Tankestreken, som du finner her. Jeg har ikke helt bestemt meg for hva som skal skje med den gamle bloggen min i mellomtiden - om den skal ligge brakk, eller om jeg skal dobbeltpublisere noen av innleggene. Kanskje er det også noen innlegg som passer her, men ikke der, men det får jeg finne ut av etter hvert.

4 kommentarer:

Solgunn sa...

Gratulerer med ny jobb! Virker som en drømmejobb og jeg følger deg gjerne på tankestreken!

Hobbyfilosofen sa...

Gratulerer med ny jobb! Det høres spennende ut, og endelig (?) får du betalt for å lese bøker... ;-)

Jeg får vel begynne å skrive på svensk... for du dekker vel det svenske markedet, eller? Og hvilke andre? USA? Frankrike? England?

Lykke til!

Hobbyfilosofen

Bettum Villa sa...

Så utrolig spennende jobb!!
Er vel en slik type jobb jeg kunne likt også. Men jeg kan tenke meg det blir litt annerledes å lese bøker når det plutselig er jobben din å lete etter den neste store.
Ønsker deg all lykke fremover.

Klem Madelén

Jorid sa...

Solgunn: Tusen takk :-)

Hobbyfilosofen: Takk, takk! Blir mest engelsk jeg leser. Og vel, er redd jeg leser mer enn jeg får betalt for - fortsatt...

Madelén: Tusen takk! Ja, det er en veldig spennende jobb! Eneste "ulempe" er at det er blitt litt vanskeligere å lese bøker bare for å kose seg... Merker at "redaktørblikket" alltid er til stede. Men det er tross alt et luksusproblem :-)