09 desember 2011

Takk for meg!

Langsomt har det gått mot slutten for denne bloggen. I ganske nøyaktig fem år har jeg blogget her, mest om bøker og litt om andre ting innimellom. Når jeg nå gir meg, er det først og fremst fordi jeg leser på en helt annen måte etter at jeg byttet jobb. Som redaktør for oversatt skjønnlitteratur er det begrenset hvor mye jeg får lest ut over det jeg leser i forbindelse med jobben.

Jeg leser flere manus enn ferdige bøker, og de ferdige bøkene jeg leser, leser jeg ofte med redaktørbrillene godt plantet på nesen. Av "konkurransehensyn" er det ofte ikke aktuelt å blogge om disse. Dermed har jeg kommet fram til at denne bloggen ikke lenger livets rett. Den kjentes stadig mer som en byrde og var ikke lenger blott til lyst.

Jeg vil til slutt benytte anledningen til å takke alle som har besøkt bloggen og lest og kommentert, det har vært til stor glede for meg!

12 kommentarer:

Bokelskerinnen sa...

Det var trist å høre at du gir deg, jeg har fulgt bloggen din en stund og liker den godt. Håper at du fortsetter å blogge litt på Forlagsliv.

Sesselja sa...

Jeg kommer til å savne deg her i bloggsfæren. Bloggen din har vært en fast del av blogglesingen min i lang tid, og jeg har satt pris på alle bøkene du har delt med oss.

Knirk sa...

Å nei og nei og nei og nei og nei og nei og nei men så er det jo sånn det er og TAKK og TAKK og TAKK og TAKK og TAKK!

Solgunn sa...

Liker ikke! Liker bloggen din og leser mange av de samme bøkene. Men regner med at du kommer til å blogge på forlagsliv? Uansett tusen takk!

Kristin sa...

Å, dette er synd! Har likt og fulgt med på bloggen din! Håper det blir tid på Forlagsliv!

Janicke sa...

Litt vedmodig, du var en av de første jeg begynte å følge i bloggverden. Lykke til videre - så fantastisk å få arbeide som redaktør!! Takk for følget, det har vært veldig hyggelig!!

Geir Isaxen sa...

Takk for samværet! Klart det er trist, og klart du blir savnet, men jeg forstår deg så godt ut fra begrunnelsen du gir.
Lykke til videre med redaktørjobben!

Jorid sa...

Bokelskerinnen: Takk for at du har likt bloggen! Og ja, satser på å blogge litt på Forlagsliv, så helt stille blir det ikke :-)

Sesselja: Tusen takk for fine ord :-)

Knirk: Du er søt :-)

Solgunn: Selv takk, Solgunn! Kommer til å blogge på Forlagsliv, håper vi "ses" der.

Kristin: Tusen takk!

Janicke: Takk, i lige måte! Og ja, det er spennende å jobbe som redaktør :-)

Geir: Tusen takk!

Tove sa...

Veldig synd og veldig forståeleg! Kjem til å sakne tipsa dine, men skal følge deg vidare på Forlagsliv. Takk for mange år med gode tips og hyggeleg lesnad!

Inkan© sa...

Å Jorid- jeg vil sakne deg og din flotte blogg. Har lest og oppskattet dine tanker om bökker og annat liv.
Men jeg kan förstå att du må göre en val når val oppstår.

Allt gott för år 2012!

Jorid sa...

Tove: Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-)

Inkan: Tusen takk til deg også - og godt nytt år!

Anonym sa...

YEMEN- OKLAHOMA- UTAH now recorded as PLO sympathizers along with OGEDU.
It's with GERMANY and " Ricky Berlin" and lots of ROCUNROL with THE ROCCE and VANCO.
So now they are just tying UNBBEE- BUSH- CLINTON and it's going to be a " REVOLUTION" against CORRUPTION world- wide in PEDOPHILIA- GUNS- MUNITIONS.
UN = MAFIA!
MAFIA = QUEEN ELIZABETH!